CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Thursday, June 12, 2008

Pengalaman ku sebagai orang kurang upaya(OKU)

Pengalaman ku sebagai orang kurang upaya ada kalanya pahid dan kanya bertuah.
yang pahit nya kebanyakan orang di Malaysia memandang rendah terhadap manusia macam saya ni. Sebagai contoh saya masih ingat lagi satu masa dulu saya bawa sepupu saya ke Times Squere Kuala Lumpur saya naik permainan yang agak berbahaya ada seorang makcik ni dia boleh cakap yang mak saya tak reti jaga anak . saya betul-betul marah dan rasa teramat terhina sebab ada orang kata dekat aku yg mak aku tak pernah jaga anak sebab aku berjalan sendirian di KL. Tapi secara logik nya memang agak berbahaya berjalan seorang diri bagi orang macam aku ni. Tetapi kalau berfikir balik sampai bila aku terpaksa mengikut mak aku? aku mesti berdikari walau pun aku tak mampu berdikari 100 peratus namun aku mampu berdikari dan mencari rezeki yang halal untuk diri ku sendiri.
Satu hari dulu pada akhir bulan mei 2006 seminggu sebelum balik ke uk aku kena ragud habis telefon 6600 yg selama ni aku nak hilang begitu saja memang sial betul hidup aku pada hari tersebut.Sekarang zaman orang yang tak ada berhati perut asalkan dia dapat duit dah.

0 comments: